فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

مطالب به روز فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

مطالب به روز فناوری اطلاعات

مدیریت اینترنت موبایل با اپلیکیشن گوگل

احتمالا روزی خواهد آمد که به گذشته نگاه می‌کنیم و به نحوه نظارت بر مصرف اینترنت دیتای گوشی‌هایمان می‌‌خندیم، تقریبا چیزی شبیه به اینترنت Dial-Up که سال‌های پیش و با محدودیت فراوان استفاده می‌کردیم و از آن لذت هم می‌بردیم. به‌نظر می رسد هنوز به چنین روزی نرسیده‌ایم. اما با وجود این محدودیت‌ها، گوگل اپلیکیشنی را برای کاربران اندروید معرفی کرده که به آنها امکان نظارت و مشاهده لحظه‌ای مصرف اینترنت دیتا را می‌‌دهد. این اپلیکیشن Datally نام دارد.برای اطلاعات بیشتردرباره این اپلیکشن ادامه مطلب را مطالعه نمایید.  

گوگل درباره این اپلیکیشن می‌گوید: «تعرفه اینترنت دیتا برای بسیاری از کاربران در سراسر دنیا گران است و بدتر اینکه افراد دقیقا نمی‌دانند که دیتای مصرفی دقیقا در کدام بخش‌ها استفاده شده است. این یعنی کاربر علاوه بر اینکه چت کردن یا تماشای ویدیو، همواره باید نگران مصرف اینترنت دیتای خود باشد چراکه دقیقا نمی‌داند چه مقدار دیتا در حال مصرف شدن است. به همین دلیل شرکت گوگل اپلیکیشنی ساخته که به شما در درک بهتر و آگاهی از مصرف اینترنت دیتای گوشیتان کمک به‌سزایی خواهد کرد.»


اپلیکیشن دیتالی، در اصل اپلیکیشنی نظارتی است اما توانایی‌های آن از آنچه که فکر می‌کنید فراتر است. این برنامه قادر است آمار مصرف اینترنت ساعاتی، روزانه، هفتگی و ماهانه کاربر را به‌ او اعلام کند و همچنین راه‌های مختلفی در جهت کاهش مصرف اینترنت دیتا به کاربر ارائه می‌کند. اما با وجود این امکانات قابل توجه توانایی‌های این اپلیکیشن خیلی بیشتر از نظارت و ارائه آمار و ارقام است.

یکی دیگر از قابلیت‌های دیتالی، بررسی لحظه‌ای مصرف اینترنت دیتا در حین استفاده از یک یا چند اپلیکیشن به‌طور همزمان است و از این طریق، دیتالی شبیه به یک کیلومتر شمار عمل می‌کند. برای مثال اگر کاربر ببیند که یک اپلیکیشن در پشت صحنه در حال استفاده بیش از حد از دیتا است، سریعا با لمس یک گزینه می‌تواند مصرف دیتای آن برنامه را متوقف کند. ضمنا این اپلیکیشن در صورتی که شبکه وای‌فای عمومی در اطراف پیدا کند، سریعا به کاربر اطلاع می‌دهد. گوگل می‌گوید این اپلیکیشن طی چند ماه اخیر در کشور فیلیپین به صورت آزمایشی اجرا شده است و با استفاده از آن کاربران فیلیپینی موفق به صرفه جویی 30 درصدی در مصرف دیتای گوشی‌هایشان شده‌اند.

کاربران اندرویدی مجهز به اندروید نسخه 5.0 و بالاتر می‌توانند این اپلیکیشن را از طریق پلی‌استور دانلود کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.